TEKNOLOJİ TASARIM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TEKNOLOJİ TASARIM


 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesTIKLA İZLEKayıt OlGiriş yapİLETİŞİM
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En iyi yollayıcılar
Admin
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
çağrı
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
havvaozcelix
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
beza
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
prof.emreoktay
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
sebostan07
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
darklord
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
03ebru03
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
TAKM
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
Evren Uysal
GEMİ PERVANESİ Vote_lcapGEMİ PERVANESİ Voting_barGEMİ PERVANESİ Vote_rcap 
Anahtar-kelime

 

 GEMİ PERVANESİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
havvaozcelix
Yetkinyönetmen
Yetkinyönetmen
havvaozcelix


Mesaj Sayısı : 169
Nerden : antalya
Yaş : 27
Kayıt tarihi : 16/03/09
rep puanı ver : 268
REP PUANI : 1
sevdiğim hayvan : GEMİ PERVANESİ 3d-gir10

GEMİ PERVANESİ Empty
MesajKonu: GEMİ PERVANESİ   GEMİ PERVANESİ Icon_minitimeSalı Mart 17, 2009 10:00 pm

Modern gemiciliğin çığrını açan pervanenin icadı, aynı zamanda utanmaz istismarcı takımının açgözlülüğünün ve haydutluğunun da tipik bir örneğidir. Bu yeteneklerin ve yürekliliğin değil, hilenin, dalavereciliğin ve her türlü insafsızlığın kol gezip zafer kazandığı bir alan oldu.
Pervane 1803′te Charles Dallery (1754-1845) adlı bir Fransız tarafından icat edilmiştir. Dallery çeşitli dallarda ilginç icatlarda bulunmuş yetenekli bir teknisyendi. En yararlı çalışmasını buharlı gemilerin gelişmesi alanında yaptı. 1788′de bir buharlı araba, 1803′te tüpe benzeyen bir kazan yapmış ve sonunda aynı yıl Seine’de pervaneyle ilerleyen bir gemi işletmişti. Böylesine değerli bir buluş karşısında insanlar mucitini alaya almaz da ne yaparlardı!.. O kadar ki adamcağız bıkkınlık ve üzüntüsünden pervaneyi kendi elleriyle parça parça etti.
Sauvage’a karşı kader daha da zalim davrandı. Boulogne-surmer’de gemi yapımcısı olan Frederic Sauvage (1786-1857) da verimli bir mucitti. Pervanenin parlak geleceğini tahmin ederek Dallery’nin tasarısını yeniden ele aldı ve onu kabul ettirmek için üst üste denemeler yaptı. Ama ne yazık ki, mücadele yeteneğine sahip bir insan değildi. Armatörler, Bilimler Akademisi, resmi makamlar, hepsi yardım taleplerini reddettiler. 1832′de bir berat alabildi ama, bu hiç bir işine yaramadı. Çünkü öteki beriki icadını uluorta çalıp kullanmakla kalmıyor, durmadan aleyhine davalar açılıyordu. Öyle ki zavallıcık paralarının suyunu çekmesine davaların aleyhine dönüşüne beratının kamu malı haline gelmesine ve rakiplerinin icatlarını rahatça çalıp servetler edinmesine sadece tanık oldu.
İlk pervaneli gemiyi denize indiren sanayi alanında bir çok gelişmelerin yaratıcısı İsveçli Johan Ericsson (1803-1889) oldu. 1837′de işleyen bir gemi saatte 10 mil yol alıyordu. Amerikalılar Ericsson’u donanmalarının yapımını gözetmek üzere ülkelerine çağırdılar. Öte yandan işi gemi mühendisliğine çeviren İngiliz çiftçisi Francis Petty Smith (1808-1874), pervane ile işleyen bir gemi inşa ederek 9 mil hıza ulaştı. Ve her yanda pervaneli gemiler yapılmaya başlandı. Hepsi de pek güzel para kazandılar. Kimse ne berat düşündü, ne de öncelik hakkı bildi. Sauvage ise hem umutlarını yitirmiş hem beş parasız kalmıştı. Paris’te hastanelerden birinde ölüp gitti.
1840 yılını hatırımızda tutalım: Liverpool-New York arasında ilk pervaneli gemi Britannia o yıl işledi. 1843′te de Fransa, Napolyon adlı pervaneli gemisiyle 11 mil hıza ulaştı. Durmadan artan ülkelerarası rekabetin sonucu olarak gemilerin hızı artmakla kalmıyor, konfor ve makineler de gelişiyordu. Transatlantiklerin tonaji 1865′te 2.500 iken 1900′de 15.000 ton ve kırk yıl sonra da 40.000 tona yükseldi. Hızları da New York hattı üzerinde 1840 ta 11 mil iken, 1900′de 22′yi ve 1939′da 30 mili buldu. Bu hız artışı makinelerin gittikçe güçlenip gelişmesinin sonucuydu: “Britannia 500 beygir, Etrusla (1885) 14.000 beygir, Lucanla (1893) 31.000 beygir-Mauretanta (1908) 70.000 beygir, Bremen (1933) 96.800 beygir, Rex (1934) 120.000 beygirgücündeydiler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
GEMİ PERVANESİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» GEMİ nın ıcadı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TEKNOLOJİ TASARIM :: SEPET-
Buraya geçin: