TEKNOLOJİ TASARIM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TEKNOLOJİ TASARIM


 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesTIKLA İZLEKayıt OlGiriş yapİLETİŞİM
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En iyi yollayıcılar
Admin
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
çağrı
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
havvaozcelix
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
beza
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
prof.emreoktay
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
sebostan07
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
darklord
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
03ebru03
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
TAKM
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
Evren Uysal
hava yastığı Vote_lcaphava yastığı Voting_barhava yastığı Vote_rcap 
Anahtar-kelime

 

 hava yastığı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
03ebru03
KIDEMLİ ÜYE
avatar


Mesaj Sayısı : 86
Nerden : antalya
Kayıt tarihi : 13/03/09
rep puanı ver : 41
REP PUANI : 0
sevdiğim hayvan : hava yastığı Kat92v11

hava yastığı Empty
MesajKonu: hava yastığı   hava yastığı Icon_minitimeCuma Mart 13, 2009 6:49 pm

hava yastığı
Hava yastıkları 80′li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı.
Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı. Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs…
Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır. Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir.
İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.
Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi ’sodyum azide’dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.
Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.
Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS’ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır. Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye.
Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
hava yastığı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TEKNOLOJİ TASARIM :: SEPET-
Buraya geçin: