TEKNOLOJİ TASARIM


 
AnasayfaGaleriSSSAramaTIKLA İZLEKayıt OlGiriş yapİLETİŞİM
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En iyi yollayıcılar
Admin
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
çağrı
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
havvaozcelix
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
beza
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
prof.emreoktay
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
sebostan07
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
darklord
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
03ebru03
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
TAKM
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
Evren Uysal
LOKOMOTİFİN İCADI Vote_lcapLOKOMOTİFİN İCADI Voting_barLOKOMOTİFİN İCADI Vote_rcap 
Anahtar-kelime

Paylaş
 

 LOKOMOTİFİN İCADI

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
asi prenses_tuğçe
b>Aktif-Üye!
avatar

Mesaj Sayısı : 19
Nerden : antalya
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 11/03/09
rep puanı ver : 22
REP PUANI : 0
sevdiğim hayvan : LOKOMOTİFİN İCADI Panda-10

LOKOMOTİFİN İCADI Empty
MesajKonu: LOKOMOTİFİN İCADI   LOKOMOTİFİN İCADI Icon_minitimePaz Haz. 21, 2009 5:49 pm

http://www.serdarkalkan.com/lokomotif_icadi.htm
lokomotifin İCADI


LOKOMOTİFİN İCADI Lokomotif

Lokomotifi ilk düşünen, daha doğrusu ilk gerçekleştiren Trevithick oldu. 1801'de inşa ettiği ve kendinden öncekilerden daha başarılı bir sonuç alamadığı buharlı arabası hatırlardadır. Bu başarısızlık buharlı lokomotifin mucitini sarstı; sabırsız, ama hünerli bir kişi olduğundan başka şeyler üzerinde çalışmaya başladı. Ancak, emeklerinin büsbütün boşa gitmesini de istemediğinden, bir süre sonra makinesinin ray üzerinde giden arabaya bağlanmasını madencilere teklif etti.

İcadını yalnız Merthyr-Tydvil Firması kabul etti (1804), fakat bu büyük bir yarar sağlamadı. Araç, beygirin yerini tutmasına tutuyordu ama, ne ondan daha hızlı gidebiliyor, ne de güven verebiliyordu. Perdahlı bir yüzey üzerinde tekerlekli araçla taşıma, ancak hafif yükler için mümkündü. Çünkü belli bir ağırlık aşılınca, kayma yapıyordu. Mühendisler bu sakıncayı giderici çareler aramaya koyuldular. Bu yoğun çalışmalar, kömürün buharlı araçla taşınması işinin gerçek bir ihtiyaç halini aldığını ispatlamaktadır.

Trevithick ve Vivian, artık rahatça lokomotif diyebileceğimiz bu makinenin tekerleklerine çıkıntılar işlemeyi önerdiler. 1811'de John Blenkinsop (1783-1831), ray ve tekerlekleri bir dişli bindirmelik şeklinde imal etmenin gerektiğini ileri sürdü. 1812'de William Chapman (1749-1832), lokomotifi bir yana koyup yol boyunca sabit makineler kurmak, böylece yükü kablolarla ve bu makineler aracılığıyla çekmek gerektiği fikrini ortaya attı. 1813'te Brunton daha da saçma bir fikri, tekerleği bir yana atıp lokomotife atınki gibi ayaklar takılması gerektiğini savunmaya koyuldu. İşin garibi bunları dinleyenler hatta taraftar olanlar da çıktı.

Sonunda havadan sözler etmektense rayda kayma işinin ne olduğunu anlamak için deneyler yapmayı düşünen biri ortaya çıktı: Bu Wylam maden ocaklarında mühendis olan William Hedley idi. Lokomotife belli bir ağırlık verildiğinde tekerleğin raya yapıştığını ve kayma yapmadığını gözlemledi. Bunun üzerine Hedley, bütün ağırlığın yük çekmeye harcanması için çift dingilli bir lokomotif inşa ederek, bu aracın ağır yük taşımaya elverişli olduğunu ispatladı.












google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
LOKOMOTİFİN İCADI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TEKNOLOJİ TASARIM :: TEKNOLOJİ TASARIM DÖKÜMANLARI :: BULUŞLAR VE HİKAYELERİ-
Buraya geçin: