TEKNOLOJİ TASARIM


 
AnasayfaGaleriSSSAramaTIKLA İZLEKayıt OlGiriş yapİLETİŞİM
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En iyi yollayıcılar
Admin
 
çağrı
 
havvaozcelix
 
beza
 
prof.emreoktay
 
sebostan07
 
darklord
 
03ebru03
 
TAKM
 
Evren Uysal
 
Anahtar-kelime

Paylaş | 
 

 ARABA'NIN İCADI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
bayram
b>Aktif-Üye!


Mesaj Sayısı : 29
Kayıt tarihi : 10/03/09
rep puanı ver : 15
REP PUANI : 0

MesajKonu: ARABA'NIN İCADI   Salı Mart 10, 2009 9:25 pm

ARABA'NIN İCADI

Araba, insan ve yük taşımaya yarayan tekerlekli motorlu ya da motorsuz her türlü kara taşıtı. Motorsuz olanlar hayvanlarla ya da insanlar tarafından yürütülmektedir. Çek çek’ler, el arabaları insan gücüyle yürürken, kağnı, koçu, öküz ve mandayla; fayton, briska, kupa ve benzeri arabalar atla yürütülmektedir. Hollanda ve Belçika'da keçilerin koşulduğu hafif arabalar da vardır.

Arabaların M.Ö. 3000 yıllarında tekerlek ve kızağın bulunmasından sonra ortaya çıktığı düşünülmektedir. İlk çağ kavimlerinin (Sümer, Mısır, Yunan, Asur) arkası açık iki tekerlekli savaş arabaları kullandıkları bu dönemle ilgili adak heykelciklerinde görülmektedir.

İki tekerlekli ve parmaklıklı ilk arabaları İ.Ö 2000’li yıllarda savaş amacıyla Hititliler yapmıştır. Frigler, Yunanlılar ve Romalılar dağlık ve sarp bölgelerde arabaların devrilmemesi için teker açıklığı kadar mesafede birbirine paralel giden oyuk yollar yaptığı bilinmektedir.

9. yüzyıldan itibaren arabaların üstü kapanmaya başlamış. 1400’lü yıllardan sonra arabalarda yay makas kullanılarak sarsıntıların azaltılmasında önemli başarılar sağlanmıştır yine aynı dönemde Uzakdoğu’da çekçek, Anadolu’da kağnı, Almanya’da koçu arabaları yapılmıştır.

Fayton ve kupa yapımına 1500’lü yıllarda İngiltere’de, 17. yüzyılda Berline’ler Fransa’da başlanmıştır. Demiryolu ulaşımının başlaması ve 20. yüzyılda otomobillerin geliştirilmesi ile atlı arabaların önemi oldukça azalmıştır.

Osmanlılarda Tanzimat'a kadar yalnızca padişahlar, şeyhülislamlar ve kazaskerler arabaya binebilmekte idi. Tanzimat’tan sonra bu araba ayrıcalığı kaldırılmış, İkinci Meşrutiyet'ten sonra ise kadınlarla erkekler aynı arabaya binmeye başlamışlardır.

İstanbul’da ilk kullanılan araçlar öküzle çekilen koçu arabaları idi. Daha sonra talikalar kullanılmış, binek olarakta fayton, landon ve berline tipi arabalara binilmiştir.

Türkiye’de 1950’li yıllara kadar İstanbul’da faytona binilirken , 1964 yılına kadar Ankara sokaklarında fayton dolaşmıştır. Günümüzde ise İstanbul Adalarda, İzmir de ve kıyı kentlerimizde turistik amaçlarla fayton taşımacılığı yapılmaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
prof.emreoktay
Yetkinyönetmen
Yetkinyönetmen
avatar

Mesaj Sayısı : 128
Nerden : Antalya_07
Yaş : 20
Kayıt tarihi : 17/03/09
rep puanı ver : 164
REP PUANI : 0
sevdiğim hayvan :

MesajKonu: Geri: ARABA'NIN İCADI   C.tesi Mart 21, 2009 7:52 pm

Çok lazım bir buluştu saol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://patlamissinsen.tr.gg
sebostan07
Yetkinyönetmen
Yetkinyönetmen


Mesaj Sayısı : 107
Kayıt tarihi : 17/03/09
rep puanı ver : 131
REP PUANI : 0
sevdiğim hayvan :

MesajKonu: Geri: ARABA'NIN İCADI   Salı Mart 24, 2009 1:42 pm

lasım olmasına lasımda resimde olsa daha ii olurdu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content




MesajKonu: Geri: ARABA'NIN İCADI   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ARABA'NIN İCADI
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» DeV GTa HiLeLeRi PaYLaŞıMı[DragonPLTN][Mr:OFAnGeL]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TEKNOLOJİ TASARIM :: TEKNOLOJİ TASARIM DÖKÜMANLARI :: BULUŞLAR VE HİKAYELERİ-
Buraya geçin: